Telefon Santrali
TELEFON SANTRALİ
Üniversitemiz telefon santrali, merkez yerleşkede üç lokasyonda 100/6500 Caller ID’li hat kapasitesili, ISDN PRI harici hat, modern, IP tabanlı alt yapısı ile gelişmeye müsait, Tıp Fakültesi ve hastanelerinde kullanılan Dect (kablosuz telefon) sistemi, sesli rehber, arıza bildirim, mesajlaşma, vb. özellikleri barındıran haberleşme sistemidir. Ayrıca, Develi yerleşkesi, Tomarza yerleşkesi ve Talas Sosyal Tesisleri, Merkez yerleşkeden direk, ücretsiz görüşme yapmaktadır. Telefon santralinde 7 teknik personel, 13 Telefon Operatörü 7/24 çalışma prensibi ile Üniversitemiz haberleşme hizmetlerini yürütmektedir.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TELEFON SANTRALİ ÖZELLİKLERİ                        
ÖZEL SERVİS NUMARALARININ ARANMASI (ÜCRETSİZ)
Yerleşke içerisindeki tüm telefonlardan :
880 SERVİS NUMARASI (110, 112, 114, 155) Tuşlayarak telefon görüşmesi yapılabilir.
110 İtfaiye
112 Acil Servis
114 Zehir Danışma
155 Polis
Yerleşke içerisindeki dahili tel. numaralarından;
68 ön kodu ileTalas Stratejik Araştırmalar ve Uygulama Merkezi : 68 511
68 ön kodu ileTalas Sosyal Tesisleri : 68 532- 68 533 ücretsiz aranabilir.
 
 
Talas Sosyal Tesisler ve Stratejik Araştırmalar Merkezinden ERÜ Yerleşkeyi;
ön kodSuZ Yerleşke dahili tel. Numarası (Örnek: 20098 ) ücretsiz aranabilir.
Yerleşke içerisindeki dahili tel. numaralarından;
68 ön kodu ile DEVELİ SEYRANİ ZİRAAT FAKÜLTESİ : 68 200
68 ön kodu ile HÜSEYİN ŞAHİN M.Y.O. : 68 100 
Develi Yerleşkesinden ERÜ Yerleşkeyi;
226, 233, 122 ve 128 ön kodlarından biri ile Yerleşke dahili tel. Numarası (Örnek: 226 20098 ) ücretsiz aranabilir.
Yerleşke içerisindeki dahili tel. numaralarından;
68 ön kodu ile TOMARZA MESLEK YÜKSEKOKULU : 68 600
Tomarza Yerleşkesinden ERÜ Yerleşkeyi;
Ön kodsuz direk aranabilir (Örnek 20098).
 
 
Seçerek Çağrı Yakalama (82):
Başka bir abonede çalan bir çağrıya cevap vermek için:
H
Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin
82
82   yi  tuşlayın
B
Çalan telefonun numarasını tuşlayın
E
Görüşmenizi yapın
 
Notlar:
Yanlış işlem sesi alıyorsanız numarasını tuşladığınız abone telefonunda çalan bir hat yok demektir.
 
Çağrı Bekletme:
Bir dış ya da iç hatla görüşme durumunda iken bu hattı bekletmek için kullanılır. Bir hat bekletilirken yapılabilecek bazı işlemler vardır ve Çağrı Bekletme bu işlemler için bir ön adımdır. Çağrı bekletme durumunda iken telefon kapatılırsa hat düşer.
Çağrıyı bekletmek için:
A
Çatalaltı yapın
F
Özel çevir sesini dinleyin
Bekletmedeki çağrıyı geri almak için:
A
Çatalaltı yapın
E
Görüşmeye devam edin
 
Notlar:
Çağrı Bekletme durumunda iken yapılabilecek işlemler:
  • Bilgi Alma,
  • Çağrı Aktarma,
  • Çağrı Park Etme,
 
 
 
 
Çağrı Aktarma:
Bir dış ya da iç hatla görüşme durumunda iken bu hattı bir başka aboneyi arayarak aktarabilir ya da bu aboneden bilgi aldıktan sonra eski görüşmenize geri dönebilir.
Çağrıyı aboneyi bilgilendirerek aktarmak için:
A
Çatalaltı yapın
F
Özel çevir sesini dinleyin
B
Görüşmeyi aktarmak istediğiniz aboneyi arayın
E
Görüşmeyi aktaracağınızı söyleyin
G
Aktarmak için ahizeyi yerine koyun
 
Çağrıyı aboneyi bilgilendirmeden aktarmak için:
A
Çatalaltı yapın
F
Özel çevir sesini dinleyin
B
Görüşmeyi aktarmak istediğiniz aboneyi arayın
F
Çalıyor ya da meşgul tonunu dinleyin
G
Aktarmak için ahizeyi yerine koyun
 
Notlar:
  1. Aradığınız abonenin meşgul olduğu ya da cevap vermediği durumlarda çatalaltı yaparak görüşmekte olduğunuz hatta geri dönebilir iki kez çatalaltı yapıp, numarasını tuşlayarak  başka bir aboneyi arayabilir, ya da ahizeyi yerine koyarak  hattı meşgul ya da cevap vermeyen aboneye aktarabilirsiniz.
  2. Aktarılan  dış hat  50 saniye içinde cevaplanmazsa aktarma işlemini yapan aboneye geri döner. Üzerine dış hat aktarılan meşgul abone kulağından kısa bip sinyalleri ile uyarılacaktır. Bu durumda abonenin görüşmesini en kısa sürede sona erdirmesi ya da park  ederek üzerine bağlanan hatta cevap vermesi gerekir. Aktarmak ya da bilgi almak için aradığınız abone ile konuşma durumuna geçtikten sonra aktarmaktan vazgeçerseniz görüşmekte olduğunuz hatta geri dönmek için çatalaltı yapmanız gerekir.
  3. Aktarma sırasında herhangi bir yanlış işlem yapıp telefonunuzu kapatırsanız dış hat park edilir ve 5 sn. sonra geri döner, iç hat ise düşer.
 
 
Meşgulde Sıraya Girme veya Abone Cevap Vermiyorsa (1):
Aradığınız abone ya da çıkmak istediğiniz dış hat meşgul ise ya da abone cevap vermiyor ise sıraya girme servisini kullanarak hat uygun olduğunda santralınızın size haber vermesini sağlayabilirsiniz.
Sıraya girmek için:
1
Meşgul sesi aldığınızda ya da aradığınız abone çalıyorken 1 tuşlayın
G
Ahizeyi yerine koyun
Dış hat boşaldığında ya da cevap vermeyen abone telefonu bir defa kullanıp kapattığında  telefonunuz çalar ve açtığınızda otomatik olarak dış hat çevir sesini veya aradığınız abonenin çalıyor sesini duyarsınız. Harici numarayı çevirebilir veya aradığınız abone açtığında görüşme yapabilirsiniz.
İptali için:
H
Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin
1
1 i  tuşlayın
F
Dahili çevir sesini dinleyin
 
 
 
 
 
KENDİ ADINA TELEFON TAHSİS EDİLMİŞ OLAN PERSONELİMİZ( 9 Tuşlayarak harici hatta çıkış yetkisine sahip olanlar)
Şifre Tanımlama (835):
Telefonunuzun bilginiz dışında başkaları tarafından dış hat aramaları için kullanılmasını engellemek isterseniz, yerinizde bulunmadığınız zamanlarda telefonunuzu şifrenizi kullanarak kilitleyebilirsiniz. Ayrıca, telefonunuz üzerine alacağınız şifre ile yerleşke içerisinde bulunan herhangi bir telefondan kendi hesabınıza dış hat görüşmesi yapabilirsiniz.
Şifre tanımlamak için:
H
Kendi telefonunuzdan Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin
835
835  i   tuşlayın
B
Belirlemek istediğiniz dört rakamlı Şifreyi (0000-9999) tuşlayın
F
Dahili çevir sesini dinleyin
 
Şifre silmek : Önceden tanımlanan şifreyi iptal etmek için
 
H
Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin
835
835 i  tuşlayın
B
Şifrenizi tuşlayın
G
Ahizeyi  yerine koyun
 
Şifre Değiştirme (835) 
Şifre değiştirmek için:
H
Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin
835
835 i tuşlayın
B
Şifrenizi tuşlayın
B
Yeni şifrenizi tuşlayın
F
Dahili çevir sesini dinleyin
 
Telefon Kilitleme (836):
Telefonu kilitlemek için:
H
Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin
836
836 yi  tuşlayın
B
Şifrenizi tuşlayın
1
1  i  tuşlayın
F
Dahili çevir sesini dinleyin
 
Kilidi açmak için:
H
Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin
836
836 yi  tuşlayın
B
Şifrenizi tuşlayın
0
0 tuşlayın
F
Dahili çevir sesini dinleyin
 
Kilitli Telefondan Dış Hat Erişim:
Bu özellik sayesinde, telefonunuz şifre ile kilitliyken dış hat görüşmesi yapabilirsiniz.
Kilitli telefondan dış hat görüşmesi yapmak için:
H
Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin
9
9  u tuşlayın
F
Kısa bip sesini dinleyin
B
Şifrenizi tuşlayın
F
Dış hat  çevir sesini dinleyin
B
Görüşme yapacağınız harici numarayı tuşlayın
E
Görüşmenizi yapın
 
 
 
 
 
 
Şifreli Dış Hat Erişim (837):
Bu özellik sayesinde, herhangi bir telefonu kullanarak, kendi yetkiniz dahilinde bir dış hat görüşmesi yapabilirsiniz.
Başka telefondan kendi yetkinizde arama yapmak için:
H
Yetkisiz abonenin ahizesini kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin
837
837 u  tuşlayın
B
Kendi abone numaranızı tuşlayın
B
Şifrenizi tuşlayın
F
Dış hat  çevir sesini dinleyin
B
Görüşme yapacağınız harici numarayı tuşlayın
E
Görüşmenizi yapın
 
Notlar:
  1. Bu özelliği kullanabilmek için daha önceden bir şifre tanımlamış olmanız gerekir.
 
Arızalı Telefon Numarasının Bildirimi (111 21):
Yerleşke içerisinde dahili ve harici (Telekom hattı) arızalanması halinde aşağıdaki numara aranılarak telefon arıza servisine bilidirilebilir.
H
Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin
11121
11121’i tuşlayınız.
B
Menü’yü takip ederek arızalı telefon numarası ve irtibat telefon numarası bırakınız.
G
Ahizeyi  yerine koyun
 
Not: Yeni telefon numarası talepleri Resmi yazı ile yapılacaktır.
 
Kullandığınız telefonun numarasının öğrenilmesi (111 22):
Numarasını bilmediğiniz telefondan 11122’yi tuşlayarak, telefon numarasını öğrenebilirsiniz.
H
Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin
11122
11122’i tuşlayınız.
B
Telefon numarasını dinleyiniz.
G
Ahizeyi  yerine koyun
 
Bilinmeyen Numaralar (Sesli Rehber) (111 18):
Telefon numarasını bilmediğiniz bölüm veya servislerin numarasını sesli rehber hizmetinden öğrenebilirsiniz.
H
Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin
11118
111 18’i  tuşlayın
E
Numarasını öğrenmek istediğiniz Bölümü ve ya kişinin Adı ve Soyadını söyleyiniz.
 
1-Cevapsız Çağrı İçin Çağrı Yönlendirme:
Bu özellik sayesinde size gelecek tüm ça?rylaryn 3 kez çaldy?y halde cevaplanmady?y
durumlarda ba?ka bir abonede çalmasyny sa?layabilirsiniz.
 
Cevapsız çağrı yönlendirmek için:
H Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin
866 866 tuşlayın
B Çağrıların yönlendirilmesini istediğiniz abonenin numarasını tuşlayın
F Dahili çevir sesini dinleyin
İptali için:
H Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin
866 866 tuşlayın
G Ahizeyi yerine koyun
Notlar:
• Yönlendirme aktifleyen telefonun çevir sesi çift tonlu çevir sesi olarak de?i?ir. Ayryca
bu abone arandy?ynda alynan çalyyor sesi çift tonlu çalyyor sesidir.
• Ça?ry yönlendirebilmeniz için program kodlary ile yetkilendirilmeniz gerekir.
• Birden fazla telefon ayny aboneye yönlendirilebilir.
 
 
 
MESAJ ÖZELLİKLERİ (Adına Ait telefonu olanlar için)
4-Aboneye Mesaj Bırakma:
Arady?ynyz abone me?gulse, cevap vermiyorsa, ya da yerinde olmady?yna dair bir mesaj
byrakmy?sa, ona mesaj byrakabilirsiniz.
Bir aboneye mesaj bırakmak için :
 
F Meşgul sesi, çalıyor sesi alırken ya da karşı tarafın bıraktığı mesajı dinlerken
8F 8  tuşlayın ve kısa sinyal sesini bekleyin.
E Mesajınızı bırakın (30 sn.den uzun olamaz).
G Ahizeyi yerine koyun.
 
Notlar:
• Mesaj byrakty?ynyz abone ahizesini kaldyrdy?ynda “Mesajynyz Var” sistem mesajy
okunacak, çevir sesi kesik kesik olarak de?i?ecek; telefonu 10 dakikada bir ve her
açylyp kapandy?ynda uyary amacyyla 0.5 sn. süre ile çalyp susacaktyr.
• Mesaj byrakylan abone yerine geldi?inde veya me?guliyeti bitti?inde 8646 kodunu
kullanarak kendine byrakylan mesajlary dinleyebilir.
5-Yeni Mesaj Dinleme:
Size bırakılan yeni bir mesaj varsa, mikrotelefonu kaldırdığınızda “Mesajınız Var” mesajı
okunacak, 10 dakikada bir ve her açıp kapadığınızda telefonunuz sizi uyarmak amacı ile
0.5 sn. süre ile çalıp susacak ve çevir sesi kesik kesik olarak değişecektir.
Size bırakılan mesajları dinlemek için :
 
H Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin
8646 8646 tuşlayın
B Eğer şifreniz varsa şifrenizi girin
E Mesajınızı dinleyin.
 
Notlar:
• Mesajları sıradan dinlemeye başlayacaksınız. Eğer tekrar çevir sesi alırsanız kayıtlı
mesaj yok demektir. Dinleme kanalları o anda meşgulse sistem bekletme müziği ya da müzik
aktif değilse sessizlik verecektir. Bu durumda  bir kanalın boşalıp size bağlanmasının bekleyebilir ya da telefonunuzu kapatıp bir süre sonra tekrar deneye bilirsiniz.
• Hiç bir tuşa basmazsanız tüm mesajları sırayla dinler ve en son mesajdan sonra
çevir sesi alırsınız.
• Dinleme işlemi sırasında :
- 0 tuşlarsanız o anda dinlediğiniz mesajın başına dönersiniz.
- 1 tuşlarsanız bir sonraki mesaja geçersiniz.
- 2 tuşlarsanız o anda bulunduğunuz noktanın yaklaşık 3-3.5 saniye öncesine dönüp
aynı mesajı dinlemeye devam edersiniz.
- 3 tuşlarsanız o anda bulunduğunuz noktadan itibaren mesajın ses seviyesi bir
kademe arttırılır ve mesajı dinlemeye devam edersiniz.
- 4 tuşlarsanız o anda bulunduğunuz noktanın yaklaşık 3-3.5 saniye sonrasına gidip
aynı mesajı dinlemeye devam edersiniz.
- 9 tuşlarsanız o anda dinlediğiniz mesajı siler ve bir sonraki mesaja geçersiniz.
• Size bırakılan herhangi bir mesaj dinlendikten 15 dakika sonra otomatik olarak
silinir.
6-Tüm Mesajları Dinleme:
Size byrakylan yeni ya da silinmemi? tüm eski mesajlarynyzy bu özellik sayesinde
dinleyebilirsiniz.
 
Mesaj kutunuzdaki tüm mesajları dinlemek için :
H Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin
8645 8645 tuşlayın.
B Eğer şifreniz varsa şifrenizi girin
E Mesajınızı dinleyin.
 
Notlar:
• Mesajları sıradan dinlemeye başlayacaksınız. Eğer tekrar çevir sesi alırsanız kayıtlı
mesaj yok demektir.
• Hiç bir tuşa basmazsanız tüm mesajları sırayla dinler ve en son mesajdan sonra
çevir sesi alırsınız.
• Dinleme işlemi sırasında :
- 0 tuşlarsanız o anda dinlediğiniz mesajın başına dönersiniz.
- 1 tuşlarsanız bir sonraki mesaja geçersiniz.
- 2 tuşlarsanız o anda bulunduğunuz noktanın yaklaşık 3-3.5 saniye öncesine dönüp
aynı mesajı dinlemeye devam edersiniz.
- 3 tuşlarsanız o anda bulunduğunuz noktadan itibaren mesajın ses seviyesi bir
kademe arttırılır ve mesajı dinlemeye devam edersiniz.
- 4 tuşlarsanız o anda bulunduğunuz noktanın yaklaşık 3-3.5 saniye sonrasına gidip
aynı mesajı dinlemeye devam edersiniz.
- 9 tuşlarsanız o anda dinlediğiniz mesajı siler ve bir sonraki mesaja geçersiniz.
• Size bırakılan herhangi bir mesaj dinlendikten 15 dakika sonra otomatik olarak
silinir.
 
7-Geçici “Yerimde Yokum” Mesajı:
Yerinizden ayrylaca?ynyz zaman, sizi arayanlara okunmak üzere bir mesaj byrakabilirsiniz.
Kendi telefonunuza mesaj bırakmak için:
 
H Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin
8648F 8648 tuşlayın ve kısa sinyal sesini bekleyin
E Mesajınızı bırakın (30 sn.den uzun olamaz)
G Ahizeyi yerine koyun.
Notlar:
• Mesajı bıraktıktan sonra sizi her arayan abone bıraktığınız mesajı dinleyecektir (telefonunuz çalmaz). Arayan abone eğer isterse sizin bıraktığınız mesajı dinlerken 8 tuşlayarak size mesaj bırakabilir (bknz. Dahili bir aboneye mesaj bırakma).
 
8-Kalıcı “Yerimde Yokum” Mesajı:
8648 servisi ile girdi?iniz mesaj, telefonunuzu kullandy?ynyzda silinir. E?er sürekli
kullandy?ynyz bir mesaj var ise bunu bir kere kaydedip, gerekti?inde devreye alyp,
çykarabilirsiniz.
 
Kalıcı yerimde yokum mesajını kaydetmek için:
H Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin
7372F  7372  tuşlayın ve kısa sinyal sesini bekleyin.
E Mesajınızı bırakın (30 sn.den uzun olamaz).
G Ahizeyi yerine koyun. Mesaj devrededir.
 
Mesajı devreden çıkarmak için:
H Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin
7370 7370 tuşlayın
G Ahizeyi yerine koyun.
 
Mesajı devreye almak için:
H Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin
7371 7371 tuşlayın ve mesajı dinleyin
G Ahizeyi yerine koyun
 
Mesajı silmek için:
H Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin
7373 7373 tuşlayın
G Ahizeyi yerine koyun
 
Notlar:
• Mevcut bir sabit mesaj var iken, 7372  tuşlanyrsa bundan önce byrakylan sabit mesaj
silinmi? olur ve alynan sinyalden sonra yeni bir sabit mesaj byrakylabilir. Bu durumda
arayan, son byrakylan mesajy dinler.