Telefon Santrali Birimi

(Telefon Santrali Birimi)

TELEFON SANTRALİ Üniversitemiz telefon santrali, merkez yerleşkede üç lokasyonda 100/6500 Caller ID’li hat kapasitesili, ISDN PRI harici hat, modern, IP tabanlı alt yapısı ile gelişmeye müsait, Tıp Fakültesi ve hastanelerinde kullanılan Dect (kablosuz telefon) sistemi, sesli rehber, arıza bildirim, mesajlaşma, vb. özellikleri barındıran haberleşme sistemidir. Ayrıca, Develi yerleşkesi, Tomarza yerleşkesi ve Talas Sosyal Tesisleri, Merkez yerleşkeden direk, ücretsiz görüşme yapmaktadır. Telefon santralinde 7 teknik personel, 13 Telefon Operatörü 7/24 çalışma prensibi ile Üniversitemiz haberleşme hizmetlerini yürütmektedir.


TELEFON SANTRALİ ÖZELLİKLERİ ÖZEL SERVİS NUMARALARININ ARANMASI (ÜCRETSİZ)


Yerleşke içerisindeki tüm telefonlardan : 880 SERVİS NUMARASI (110, 112, 114, 155) Tuşlayarak telefon görüşmesi yapılabilir. 110 İtfaiye 112 Acil Servis 114 Zehir Danışma 155 Polis Yerleşke içerisindeki dahili tel. numaralarından; 68 ön kodu ile Talas Stratejik Araştırmalar ve Uygulama Merkezi : 68 511 68 ön kodu ileTalas Sosyal Tesisleri : 68 532- 68 533 ücretsiz aranabilir. Talas Sosyal Tesisler ve Stratejik Araştırmalar Merkezinden ERÜ Yerleşkeyi; ön kodSuZ Yerleşke dahili tel. Numarası (Örnek: 20098 ) ücretsiz aranabilir. Yerleşke içerisindeki dahili tel. numaralarından; 68 ön kodu ile DEVELİ SEYRANİ ZİRAAT FAKÜLTESİ : 68 200 68 ön kodu ile HÜSEYİN ŞAHİN M.Y.O. : 68 100 Develi Yerleşkesinden ERÜ Yerleşkeyi; 226, 233, 122 ve 128 ön kodlarından biri ile Yerleşke dahili tel. Numarası (Örnek: 226 20098 ) ücretsiz aranabilir. Yerleşke içerisindeki dahili tel. numaralarından; 68 ön kodu ile TOMARZA MESLEK YÜKSEKOKULU : 68 600 Tomarza Yerleşkesinden ERÜ Yerleşkeyi; Ön kodsuz direk aranabilir (Örnek 20098). Seçerek Çağrı Yakalama (82): Başka bir abonede çalan bir çağrıya cevap vermek için: H Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin 82 82 yi tuşlayın B Çalan telefonun numarasını tuşlayın E Görüşmenizi yapın Notlar: Yanlış işlem sesi alıyorsanız numarasını tuşladığınız abone telefonunda çalan bir hat yok demektir. Çağrı Bekletme: Bir dış ya da iç hatla görüşme durumunda iken bu hattı bekletmek için kullanılır. Bir hat bekletilirken yapılabilecek bazı işlemler vardır ve Çağrı Bekletme bu işlemler için bir ön adımdır. Çağrı bekletme durumunda iken telefon kapatılırsa hat düşer. Çağrıyı bekletmek için: A Çatalaltı yapın F Özel çevir sesini dinleyin Bekletmedeki çağrıyı geri almak için: A Çatalaltı yapın E Görüşmeye devam edin Notlar: Çağrı Bekletme durumunda iken yapılabilecek işlemler: Bilgi Alma, Çağrı Aktarma, Çağrı Park Etme, Çağrı Aktarma: Bir dış ya da iç hatla görüşme durumunda iken bu hattı bir başka aboneyi arayarak aktarabilir ya da bu aboneden bilgi aldıktan sonra eski görüşmenize geri dönebilir. Çağrıyı aboneyi bilgilendirerek aktarmak için: A Çatalaltı yapın F Özel çevir sesini dinleyin B Görüşmeyi aktarmak istediğiniz aboneyi arayın E Görüşmeyi aktaracağınızı söyleyin G Aktarmak için ahizeyi yerine koyun Çağrıyı aboneyi bilgilendirmeden aktarmak için: A Çatalaltı yapın F Özel çevir sesini dinleyin B Görüşmeyi aktarmak istediğiniz aboneyi arayın F Çalıyor ya da meşgul tonunu dinleyin G Aktarmak için ahizeyi yerine koyun Notlar: Aradığınız abonenin meşgul olduğu ya da cevap vermediği durumlarda çatalaltı yaparak görüşmekte olduğunuz hatta geri dönebilir iki kez çatalaltı yapıp, numarasını tuşlayarak başka bir aboneyi arayabilir, ya da ahizeyi yerine koyarak hattı meşgul ya da cevap vermeyen aboneye aktarabilirsiniz. Aktarılan dış hat 50 saniye içinde cevaplanmazsa aktarma işlemini yapan aboneye geri döner. Üzerine dış hat aktarılan meşgul abone kulağından kısa bip sinyalleri ile uyarılacaktır. Bu durumda abonenin görüşmesini en kısa sürede sona erdirmesi ya da park ederek üzerine bağlanan hatta cevap vermesi gerekir. Aktarmak ya da bilgi almak için aradığınız abone ile konuşma durumuna geçtikten sonra aktarmaktan vazgeçerseniz görüşmekte olduğunuz hatta geri dönmek için çatalaltı yapmanız gerekir. Aktarma sırasında herhangi bir yanlış işlem yapıp telefonunuzu kapatırsanız dış hat park edilir ve 5 sn. sonra geri döner, iç hat ise düşer. Meşgulde Sıraya Girme veya Abone Cevap Vermiyorsa (1): Aradığınız abone ya da çıkmak istediğiniz dış hat meşgul ise ya da abone cevap vermiyor ise sıraya girme servisini kullanarak hat uygun olduğunda santralınızın size haber vermesini sağlayabilirsiniz. Sıraya girmek için: 1 Meşgul sesi aldığınızda ya da aradığınız abone çalıyorken 1 tuşlayın G Ahizeyi yerine koyun Dış hat boşaldığında ya da cevap vermeyen abone telefonu bir defa kullanıp kapattığında telefonunuz çalar ve açtığınızda otomatik olarak dış hat çevir sesini veya aradığınız abonenin çalıyor sesini duyarsınız. Harici numarayı çevirebilir veya aradığınız abone açtığında görüşme yapabilirsiniz. İptali için: H Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin 1 1 i tuşlayın F Dahili çevir sesini dinleyin KENDİ ADINA TELEFON TAHSİS EDİLMİŞ OLAN PERSONELİMİZ( 9 Tuşlayarak harici hatta çıkış yetkisine sahip olanlar) Şifre Tanımlama (835): Telefonunuzun bilginiz dışında başkaları tarafından dış hat aramaları için kullanılmasını engellemek isterseniz, yerinizde bulunmadığınız zamanlarda telefonunuzu şifrenizi kullanarak kilitleyebilirsiniz. Ayrıca, telefonunuz üzerine alacağınız şifre ile yerleşke içerisinde bulunan herhangi bir telefondan kendi hesabınıza dış hat görüşmesi yapabilirsiniz. Şifre tanımlamak için: H Kendi telefonunuzdan Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin 835 835 i tuşlayın B Belirlemek istediğiniz dört rakamlı Şifreyi (0000-9999) tuşlayın F Dahili çevir sesini dinleyin Şifre silmek : Önceden tanımlanan şifreyi iptal etmek için H Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin 835 835 i tuşlayın B Şifrenizi tuşlayın G Ahizeyi yerine koyun Şifre Değiştirme (835) Şifre değiştirmek için: H Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin 835 835 i tuşlayın B Şifrenizi tuşlayın B Yeni şifrenizi tuşlayın F Dahili çevir sesini dinleyin Telefon Kilitleme (836): Telefonu kilitlemek için: H Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin 836 836 yi tuşlayın B Şifrenizi tuşlayın 1 1 i tuşlayın F Dahili çevir sesini dinleyin Kilidi açmak için: H Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin 836 836 yi tuşlayın B Şifrenizi tuşlayın 0 0 tuşlayın F Dahili çevir sesini dinleyin Kilitli Telefondan Dış Hat Erişim: Bu özellik sayesinde, telefonunuz şifre ile kilitliyken dış hat görüşmesi yapabilirsiniz. Kilitli telefondan dış hat görüşmesi yapmak için: H Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin 9 9 u tuşlayın F Kısa bip sesini dinleyin B Şifrenizi tuşlayın F Dış hat çevir sesini dinleyin B Görüşme yapacağınız harici numarayı tuşlayın E Görüşmenizi yapın Şifreli Dış Hat Erişim (837): Bu özellik sayesinde, herhangi bir telefonu kullanarak, kendi yetkiniz dahilinde bir dış hat görüşmesi yapabilirsiniz. Başka telefondan kendi yetkinizde arama yapmak için: H Yetkisiz abonenin ahizesini kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin 837 837 u tuşlayın B Kendi abone numaranızı tuşlayın B Şifrenizi tuşlayın F Dış hat çevir sesini dinleyin B Görüşme yapacağınız harici numarayı tuşlayın E Görüşmenizi yapın Notlar: Bu özelliği kullanabilmek için daha önceden bir şifre tanımlamış olmanız gerekir. Arızalı Telefon Numarasının Bildirimi (111 21): Yerleşke içerisinde dahili ve harici (Telekom hattı) arızalanması halinde aşağıdaki numara aranılarak telefon arıza servisine bilidirilebilir. H Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin 11121 11121’i tuşlayınız. B Menü’yü takip ederek arızalı telefon numarası ve irtibat telefon numarası bırakınız. G Ahizeyi yerine koyun Not: Yeni telefon numarası talepleri Resmi yazı ile yapılacaktır. Kullandığınız telefonun numarasının öğrenilmesi (111 22): Numarasını bilmediğiniz telefondan 11122’yi tuşlayarak, telefon numarasını öğrenebilirsiniz. H Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin 11122 11122’i tuşlayınız. B Telefon numarasını dinleyiniz. G Ahizeyi yerine koyun Bilinmeyen Numaralar (Sesli Rehber) (111 18): Telefon numarasını bilmediğiniz bölüm veya servislerin numarasını sesli rehber hizmetinden öğrenebilirsiniz. H Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin 11118 111 18’i tuşlayın E Numarasını öğrenmek istediğiniz Bölümü ve ya kişinin Adı ve Soyadını söyleyiniz. 1-Cevapsız Çağrı İçin Çağrı Yönlendirme: Bu özellik sayesinde size gelecek tüm çağrıların 3 kez çaldığı halde cevaplanmadığı durumlarda başka bir abonede çalmasını sağlayabilirsiniz. Cevapsız çağrı yönlendirmek için: H Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin 866 866 tuşlayın B Çağrıların yönlendirilmesini istediğiniz abonenin numarasını tuşlayın F Dahili çevir sesini dinleyin İptali için: H Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin 866 866 tuşlayın G Ahizeyi yerine koyun Notlar: • Yönlendirme aktifleyen telefonun çevir sesi çift tonlu çevir sesi olarak değişir. Ayrıca bu abone arandığında alınan çalıyor sesi çift tonlu çalıyor sesidir. • Çağrı yönlendirebilmeniz için program kodları ile yetkilendirilmeniz gerekir. • Birden fazla telefon aynı aboneye yönlendirilebilir. MESAJ ÖZELLİKLERİ (Adına Ait telefonu olanlar için) 4-Aboneye Mesaj Bırakma: Aradığınız abone meşgulse, cevap vermiyorsa, ya da yerinde olmadığına dair bir mesaj bırakmışsa, ona mesaj bırakabilirsiniz. Bir aboneye mesaj bırakmak için : F Meşgul sesi, çalıyor sesi alırken ya da karşı tarafın bıraktığı mesajı dinlerken 8F 8 tuşlayın ve kısa sinyal sesini bekleyin. E Mesajınızı bırakın (30 sn.den uzun olamaz). G Ahizeyi yerine koyun. Notlar: • Mesaj bıraktığınız abone ahizesini kaldırdığında “Mesajınız Var” sistem mesajı okunacak, çevir sesi kesik kesik olarak değişecek; telefonu 10 dakikada bir ve her açılıp kapandığında uyarı amacıyla 0.5 sn. süre ile çalıp susacaktır. • Mesaj bırakılan abone yerine geldiğinde veya meşguliyeti bittiğinde 8646 kodunu kullanarak kendine bırakılan mesajları dinleyebilir. 5-Yeni Mesaj Dinleme: Size bırakılan yeni bir mesaj varsa, mikrotelefonu kaldırdığınızda “Mesajınız Var” mesajı okunacak, 10 dakikada bir ve her açıp kapadığınızda telefonunuz sizi uyarmak amacı ile 0.5 sn. süre ile çalıp susacak ve çevir sesi kesik kesik olarak değişecektir. Size bırakılan mesajları dinlemek için : H Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin 8646 8646 tuşlayın B Eğer şifreniz varsa şifrenizi girin E Mesajınızı dinleyin. Notlar: • Mesajları sıradan dinlemeye başlayacaksınız. Eğer tekrar çevir sesi alırsanız kayıtlı mesaj yok demektir. Dinleme kanalları o anda meşgulse sistem bekletme müziği ya da müzik aktif değilse sessizlik verecektir. Bu durumda bir kanalın boşalıp size bağlanmasının bekleyebilir ya da telefonunuzu kapatıp bir süre sonra tekrar deneye bilirsiniz. • Hiç bir tuşa basmazsanız tüm mesajları sırayla dinler ve en son mesajdan sonra çevir sesi alırsınız. • Dinleme işlemi sırasında : - 0 tuşlarsanız o anda dinlediğiniz mesajın başına dönersiniz. - 1 tuşlarsanız bir sonraki mesaja geçersiniz. - 2 tuşlarsanız o anda bulunduğunuz noktanın yaklaşık 3-3.5 saniye öncesine dönüp aynı mesajı dinlemeye devam edersiniz. - 3 tuşlarsanız o anda bulunduğunuz noktadan itibaren mesajın ses seviyesi bir kademe arttırılır ve mesajı dinlemeye devam edersiniz. - 4 tuşlarsanız o anda bulunduğunuz noktanın yaklaşık 3-3.5 saniye sonrasına gidip aynı mesajı dinlemeye devam edersiniz. - 9 tuşlarsanız o anda dinlediğiniz mesajı siler ve bir sonraki mesaja geçersiniz. • Size bırakılan herhangi bir mesaj dinlendikten 15 dakika sonra otomatik olarak silinir. 6-Tüm Mesajları Dinleme: Size bırakılan yeni ya da silinmemi? tüm eski mesajlarınızı bu özellik sayesinde dinleyebilirsiniz. Mesaj kutunuzdaki tüm mesajları dinlemek için : H Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin 8645 8645 tuşlayın. B Eğer şifreniz varsa şifrenizi girin E Mesajınızı dinleyin. Notlar: • Mesajları sıradan dinlemeye başlayacaksınız. Eğer tekrar çevir sesi alırsanız kayıtlı mesaj yok demektir. • Hiç bir tuşa basmazsanız tüm mesajları sırayla dinler ve en son mesajdan sonra çevir sesi alırsınız. • Dinleme işlemi sırasında : - 0 tuşlarsanız o anda dinlediğiniz mesajın başına dönersiniz. - 1 tuşlarsanız bir sonraki mesaja geçersiniz. - 2 tuşlarsanız o anda bulunduğunuz noktanın yaklaşık 3-3.5 saniye öncesine dönüp aynı mesajı dinlemeye devam edersiniz. - 3 tuşlarsanız o anda bulunduğunuz noktadan itibaren mesajın ses seviyesi bir kademe arttırılır ve mesajı dinlemeye devam edersiniz. - 4 tuşlarsanız o anda bulunduğunuz noktanın yaklaşık 3-3.5 saniye sonrasına gidip aynı mesajı dinlemeye devam edersiniz. - 9 tuşlarsanız o anda dinlediğiniz mesajı siler ve bir sonraki mesaja geçersiniz. • Size bırakılan herhangi bir mesaj dinlendikten 15 dakika sonra otomatik olarak silinir. 7-Geçici “Yerimde Yokum” Mesajı: Yerinizden ayrılacağınız zaman, sizi arayanlara okunmak üzere bir mesaj bırakabilirsiniz. Kendi telefonunuza mesaj bırakmak için: H Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin 8648F 8648 tuşlayın ve kısa sinyal sesini bekleyin E Mesajınızı bırakın (30 sn.den uzun olamaz) G Ahizeyi yerine koyun. Notlar: • Mesajı bıraktıktan sonra sizi her arayan abone bıraktığınız mesajı dinleyecektir (telefonunuz çalmaz). Arayan abone eğer isterse sizin bıraktığınız mesajı dinlerken 8 tuşlayarak size mesaj bırakabilir (bknz. Dahili bir aboneye mesaj bırakma). 8-Kalıcı “Yerimde Yokum” Mesajı: 8648 servisi ile girdiğiniz mesaj, telefonunuzu kullandığınızda silinir. Eğer sürekli kullandığınız bir mesaj var ise bunu bir kere kaydedip, gerektiğinde devreye alıp, çıkarabilirsiniz. Kalıcı yerimde yokum mesajını kaydetmek için: H Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin 7372F 7372 tuşlayın ve kısa sinyal sesini bekleyin. E Mesajınızı bırakın (30 sn.den uzun olamaz). G Ahizeyi yerine koyun. Mesaj devrededir. Mesajı devreden çıkarmak için: H Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin 7370 7370 tuşlayın G Ahizeyi yerine koyun. Mesajı devreye almak için: H Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin 7371 7371 tuşlayın ve mesajı dinleyin G Ahizeyi yerine koyun Mesajı silmek için: H Ahizeyi kaldırın ve dahili çevir sesini dinleyin 7373 7373 tuşlayın G Ahizeyi yerine koyun Notlar: • Mevcut bir sabit mesaj var iken, 7372 tuşlanırsa bundan önce bırakılan sabit mesaj silinmiş olur ve alınan sinyalden sonra yeni bir sabit mesaj bırakabilir. Bu durumda arayan, son bırakılan mesajı dinler.